Andreea Hopinca este medic specialist oftalmolog, cu experiență în patologia polului anterior și posterior la copil și adult, experiență și certificat de adaptare a lentilelor ortokeratologice Menicon Z-Night obținut în Olanda, felllowship în departamentul de Neurooftalmologie, Boli Genetice Rare, Cornee și Glaucom în cadrul celui mai mare spital de boli oftalmologice din Europa - London Moorfields Eye Hospital, posesoare a certificatului internațional ICO, membră a programelor de control al miopiei.
 
 
 
 
 

Care sunt din punctul dumneavoastră de vedere cele mai importante calități pentru a fi un medic foarte bun?

 

    Comunicarea eficientă cu pacientul, pentru că el se așteaptă să fie ascultat și înțeles, să găsească un răspuns la întrebările și îngrijorările sale, să-i explici pe înțelesul lui ce urmează să faci ( celebra întrebare “You will do what to my what?” ), ce boală are, ce tratament are, să-i expui detalii care pot părea nesemnificative pentru tine ca doctor - de comunicare poate depinde complianța lui la tratament. Empatia o consider la fel de importantă, trebuie sa iți pese de pacient ca persoană, să-i oferi încurajare și sprijin pe lângă un diagnostic corect și nu în ultimul rând, medicului nu trebuie să îi lipsească nivelul înalt de pregatire profesională într-o continuă perfecționare.

 

Care sunt cele mai importante 3 calități ale dumneavoastră, care vă ajută să vă îmbunătățiți constant cunoștințele in domeniul în care lucrați?

 

    Fiecare medic este unic și cu o viziune aparte, iar eu consider că deschiderea perspectivelor către congrese medicale internaționale și naționale, susținerea de lucrări la aceste congrese și educația medicală continuă la cel mai înalt nivel mă vor ajuta pe termen lung să-mi desăvârșesc valoarea profesională.

 

Care parte din munca ta iți place cel mai mult?

 

    Îmi este foarte usor sa răspund la această întrebare - consultațiile pe care le fac pacientilor de vârstă mică. Recunosc ca înainte sa devin mamă am avut o temere în a lucra cu ei, temere întărită poate și de faptul că în timpul rezidențiatului m-am confruntat mai mult cu patologia adultului. Însă experiența acumulată atât personal cât și profesional în Infosan m-au facut sa descopăr cât de amuzanți sunt cei mici și ce replici trăsnite îți pot da. Vă mărturisesc cu sinceritate că îmi fac fiecare zi mai frumoasă, mă încarcă cu energie și mă ajută să evoluez.

 

Dacă ar fi sa alegeți 3 cuvinte despre mediul de lucru, care ar fi acestea?

 

  1.  Accesul la tehnologie de ultimă generație - în clinică există tomograf în coerență optică, topograf cornean, Plus Optix pentru screeningul vederii populației pediatrice, autorefractometru, ecograf și microscop specular, perimetru computerizat și multe altele, absolut necesare pentru detectarea precoce, diagnosticul și tratamentul adecvat al bolilor oftalmologice.
  2. Munca în echipă, ajutorul reciproc care este necesar pentru cazuri complicate, cazuri rare, inclusiv cazuri care nu au mai fost raportate până în prezent.
  3. Patologia variată - confruntarea zilnică cu zeci de cazuri din sfera oftalmologiei pediatrice și a adultului.

 

Povestiți un eveniment de neuitat trait alături de un pacient.

 

    Vă voi povesti despre un pacient adult în vârstă de 44 ani care la finalul consultației a plâns de fericire ca un copil. Pe scurt, timp de 20 ani a avut ochi unic, unul fiind dezorganizat, iar în timpul unei consultații de rutină l-am întrebat dacă nu ar dori să poarte o lentilă de contact cosmetică, pentru a nu-i mai fi așa evident defectul. Răspunsul a fost uimitor, nimeni nu i-a spus vreodată ca ar exista vreo soluție pentru el, neavând posibilități materiale. Mi-a spus că practic i-am schimbat viața, că simte altfel până și privirea celor doi copii ai săi, că are mult mai multă încredere în sine-și-a schimbat jobul într-unul mai bun și că i-am oferit un alt curs al vieții printr-o simplă sugestie. Atunci am simțit din plin roadele muncii depuse.

 

Din interacțiunea cu pacienții de toate vârstele, care credeți că este cheia succesului către formarea unei relații medic-pacient eficientă?

 

    Omul din spatele ”halatului alb”- latura umană mi se pare cheia, latură neglijată prin natura salvatoare a profesiei, medicii uitând uneori, în zbuciumul zilnic, că trebuie sa fie oameni și că în afara unui act medical de înaltă calitate pacientul trebuie să simtă căldură și deschidere.

 

CV Dr. Andreea Hopinca

0788 47 85 35

Programări Online

© 2018 Clinica Infosan. Toate drepturile rezervate.